3/10/2011

I Miss You.

Rasa mcm nk bercakap pasal rindu.

  • babe, i rindu you laaa
  • sayangg, rinduuu :(
  • mama, adik rindu mama.
  • abah, kaklong rinduu ne,
  • ishh, lama tak jumpa dya, rinduu plak.
semua ungkapan ne kita penah dengarkann? takpunn ada yg kita selalu gunaa. hmmm, rinduu.
apa tu rindu? untuk apa rindu tuu? kenapa kita rindu kat someone tuu aa? rindu tuu indah ke atau menyakitkan je? macam macam kan persoalan tentang rindu ne.

nak kupas satu satu pasal rindu ne, cek tak mampu laaa, tapi saja nk cakap jugak. hihi.

PERTAMA :

Kita kenal dya, kita berkenalan dgn dya. kita tahu semua pasal dya. kita tahu apa dya suka, apa dya tak suka. bila macamtu, hari hari kita contact dya, text dya. calling2 dgn dya, sampailahh timbul rasa sayang. bila sayangg, dah tu tinggal jauh, lama tak jumpaa, dari situ lahh muncul perasaan rindu tuu. hmm, berat berat.

KEDUA :

Setiap hari jumpaa, setiap hari buat benda yang sama, bersama-sama. buat apa? gelak ketawa bersama. merapu bergosip bersama. sedih kecewa menangis bersama, kekadang tu, ponteng kelas bersama jugak. hihi yang ne takbaek. makan minum shopping bersama jugak, study punn sama sama. dah tu, bukan sehari dua, bertahun tahun, adalaa dekat 5 tahunn. pastu, bila sampai masa, dah tak boleh nak bersama lagii. masing masing sibuk dgn hal masing2, susah laa nk jumpa. haa, masa tuu  baru nk alami apa tu rindu. sampaikan terngiang ketawa yg kita pernah suarakan suatu masa dahulu. kan? rindunyaaaaaaaaaaaaa :)

KETIGA :

Sejak kecil kita kenal siapa dya, insan paling mulia dlm hidup. besarkan dan dya dah curah segala kaseh dan syg kt kita ne, siapalah kita tanpa dya? masa ada kat depan mata, kita tak hargai, hati dya kita tak pernah nk jaga, ego, kita rasa dah besar kann? kekadang sampai menitis airmata terguris perasaan dya sebab tindakan kita, pernah kita sedar? tak kan? sekarang, dya dah pergi, bukan untuk seketika, sehari dua tetapi untuk selamanyaa. dan mungkin wajahnya kita dah tak mampu tatap lagi, tubuhnyaa kita tak mampu peluk lagi. masa tuu, rindu yg membuak dalam hati tadak sapa pun tahu, dan tadak cara kita nk luahkan, sebab insan yg kita rindui tuu, dah pergi tinggalkan kita, selamanyaaaaa...

Begitulahh manusia, insan biasa penuh berdosa seperti kita ini, tak pernah nk hargai peluang yg diberi, suatu masa bilaa semua dah hilang dari pandangan disitu baru kita nk sesal. rinduu pada yang dahulunya ada di depan mata, langsung kita tak hargai.

Buat insan yang hatinya terasa beban menanggung rindu, berilah rindu anda kepada yg lebih berhak, kepada yg hakiki. kerna hanya disitu terletak kemanisan yg abadi.




I MISS YOU, UMI. :')

I MADE THIS, JUST BECAUSE I MISS YOU AND I REALLY LOVE YOU.
AL-FATIHAH FOR MY GREATEST WOMEN IN MY LIFE,
ALMARHUM ZURAINI BT AHMAD.
 

No comments: