12/28/2011

Ada Cerita.

Assalamualaikum dan haiii  :)

Lately sy rasa masa tak banyak sbb nk kena study untuk final yg bakal tiba, nk update blog punn tadak benda, tp td masa berbual dgn si buncit kt kedai mamak, mcm2 topik dah kluar dan tk ketinggalan topik 'soal perhubungan'. jadi saya dpt ilham utk update blog mlm ne, walapun esk ad test, hehe takpa buat lepas rindu nk merapu.

Saya pernah lalui satu masa yg sulit dlm soal ni. sepanjang itu, saya buat keputusan untuk tidak akan mempercayai lagi mana-mana mereka yg tidak sepatutnya.
sampai satu tahap, dimana saya rasa muak dgn suatu hubungan yg tak pasti. semua hubungan yg cuma atas dasar seronok, suka-suka dan nk enjoy. semua tu bg saya buang masa dan duet je. jadi dari situ saya dah nampak yg apabila saya terlibat dgn semua tu, its give me nothing unless 'merugikan diri sendiri'.

Saya fobia sebenarnya, saya dapat rasa kadang-kadang lelaki yg nk berkenalan tu sebenarnya juz nk suka-suka ja, nk ambik kesempatan, bukannya nk serius punn. payah agaknya nk jumpa lelaki yg memang ikhlas baik zaman globalisasi sekarang ne. dan perempuan zaman skrg punn ada yg jenis nk hubungan sbb nk main-main je, ish tak paham laa. why not kita fikir, if want to make a relationship tuu, kita betol-betol serius dan jaga hubungan tu elok2 smpai kekal. takpun jadi mcm Nur Diana tuu bertunang awal, ikot cara yg sepatutnya, mencari dan menuju ke arah sesuatu yg halal, tu kann lebih baik. daripada buang masa dgn dosa-dosa ja. *saya rasa tk layak nk ckp soal ne, tp sya nk share je. maaf laa kalo ada yg salah.* tapi zmn skrg ne tk, ada yg kapel smpai bosan then tinggal cmtu jaa. hmm donia sekarang!

Saya mungkin tak baik, mungkin tak cukup untuk memenuhi apa yg org nak, mungkin tak ada apa yg org lain ada, tapi saya tahu saya akn dapat ketemu dengan seseorang yg mampu membawa ke sesuatu yang baik, kerana saya percaya doa saya pasti Dia tunaikan.

Awak, banyak yg saya nk awk tahu, tapi untuk kali ini cukuplah untuk awk tahu yang saya dpt rasa keihlasan awk, dan saya harap awk bukan mcm yg lain sbb saya nak awak 'lain dari yg lain' *sila terharu*
hehhe. saya buka jalan dan saya bagi ruang untuk awk dan saya mencari sesuatu untuk kita capai sesuatu, yg pastinya ia masih di jalan Allah. tuu jaa saya mintak.



#saya nak yg halal buat saya, awak. :)

 

1 comment:

Nurhanis Zamshah said...

:) insyAllah eka. jangan putus doa. Allah Maha Mendengar