12/19/2011

Manusia Biasa : Biasalah Manusia

Assalamualaikum dan hai semua :)

Kali ni ak nak kupas tentang tajuk di atas. Kadang-kadang apa sahaja yang kita lakukan dlam hidup ini sering mendapat perhatian org sekeliling. betol tak? Tak kisah laa apa yg kita buat tu benda yg baek atau tak baek. tp selalunya lah yg akan paling mendapat perhatian ialah apabila manusia ne buat benda tak baik lah kann.
Asal kita buat silap je mesti ada yg cakap macam ni.

" saya MANUSIA BIASA tak pernah terlepas dari melakukan kesilapan "

dan, ada yg cakap begini

" alaa BIASALAH MANUSIA mana yg tak buat silap? "

apa beza ayat ini sebenarnya? hehehehe. *thinking

Sebenarnya kawan-kawan tiada beza pun dengan apa yg kita ungkapkan. Tetapi apa yg membezakan kita adalah tindakan kita selepas perlakuan atau kesilapan kita tu. Kalau selamanya selepas buat salah kita asyik ungkapkan perkataan yg sama je, tanpa sebarang tindakan untuk membetolkan kesalahan yg kita buat tuu sampai bila kita nk ungkapkan ayat diatas kannn. Dan sampai bila kita nak ulang kesilapan yg sama.

Hidup bukan selamanya untuk buat kesilapan yg sama.

Jadi renung-renung kan lahh dan selamat beramal, my dear friends :)

5 comments:

nurhaniszamshah said...

suka yang terakhir tu eka.
"hidup bukan selamanya untuk buat kesilapan yang sama"

:)

cik ekaa hazir said...

hehe yaa, pesanan untuk diri sendiri jugak tuu nis :)

nurhaniszamshah said...

heehe. yearp. sangat mendalam ayat tu kalau kita hayati betul2. :)
insyAllah, sama2 berubah ke arah kebaikan.

cik ekaa hazir said...

ayat tersirat mcmtu selalunya terkeluar secara spontan. hehehe

nurhaniszamshah said...

heehe. btul betul!