12/21/2011

Sifat Seorang Gadis : 1

Assalamualaikum dan hai kawan-kawan :)

Hari ni tiba-tiba rasa nak bercakap tentang sifat-sifat yg terdapat dlm diri semua gadis di seluruh dunia. mesti kwn2 perempuan kite suka kan? yelaa siapa yg tak suka bila bercakap tentang diri sendiri :)

Sebenarnya banyak sifat ; kerenah ; perangai ; tingkah laku yg terdapat dalam diri seorang gadis ni. Kekadang mungkin masih boleh difahami oleh org sekeliling, tetapi ada jugak masanya sifat seorang gadis ini amat sukar untuk di fahami oleh bukan shja org sekeliling dia, malahan diri sendiri juga. Sebab benda ini berlaku berdasarkan pengalaman sendiri jugak ;
akan ada suatu ketika aku amat berasa sukar untuk memahami kehendak diri sendiri, apatah lagi org sekeliling nk cuba faham, memang takkkk laaaa kan, hehehe..  
Kekadang diri kita ini bukan untuk difahami sesiapa, tetapi hanya utk dihargai cuma sudah cukup buat kita.
Jadi, back to the topic, atas ni baru intro saja, hehe. Sifat yg cik eka nk sentuh kali ni ialah M.A.N.J.A
Seseorang gadis itu memang amat sinonim dan antonimnya memiliki sifat manja, cuma adakah sifat itu wujud secara semula jadi atau dipaksa-paksa. 

Manja kalo kena pada caranya memang cantik. Ada gadis yg memang manjanya bukan dibuat-buat. Segala tingkah laku, percakapan, pemikiran, dan perasaan gadis manja ini akan jadi manja, hehe mungkin ada yg disenangi mungkin tidak kann. Lelaki memang suka perempuan manja kann? tetapi kalu yg dah tahap melebih tuu, dah jadi gedik, so sgt annoying utk mata memandang. jadi pandai2 lahh utk seseorang tuu control dia punya tingkah laku jgn smpae anda di band oleh sesiapa. 

Sifat manja ini kekadang sgt penting dlm memekarkan serta mensuburkan lagi ikatan kasih sayang antara lelaki dan perempuan. (ini untuk pasangan suami isteri yg halal shja ya)
jadi sekiranya anda ingin mencari tempat untuk bermanja, cepat2 lah mendirikan rumahtangga supaya anda mendapat redha daripada Allah s.w.t.

Sifat manja ini sgt manis jika seseorang gadis itu bijak menguasai, tetapi kurang manis apabila anda mengekspresikan sifat manja ini melalui cara yg berlebihan. Jadi untuk para gadis manis du luar sana, hargai satu lagi anugerah yang Allah berikan ini ; sifat Manja. Dan simpan pendam lah ia khas hanya untuk suami anda yg tercinta kelak :)

Renung-renungkan dan selamat beramal. :)



3 comments:

nurhaniszamshah said...

mensuburkan takdak dalam kamus dewan eka. menyubur kan ada. heehe. anak cikgu bm ni.

eka sangat manja. :P

cik ekaa hazir said...

hehe oh anak cikgu bm dak masok ne, hahaha
saja ja tu nis -.-"

emm, hehehe :P

nurhaniszamshah said...

heehe. oke oke :D