6/16/2012

Banyak Cara Untuk Bahagia :)

Assalamualaikum.

Hai semua orang, sebenarnya banyak cara yang kita boleh pilih untuk tersenyum. ramai orang yang mampu buat kita bahagia. dan tak kurang juga orang yang buat kita rasa jatuh (down). tapi tak perlu kita nak terus rasa terjatuh selamanya yang sebenarnya merugikan diri sendiri.

Bila kita rasa sedih, jatuh dan sewaktu dengannya, sebenarnya Allah s.w.t nak uji kita, nak suruh kita berusaha untuk bangun kembali. jadi, kita perlu lahh jadi kuat, bangun semula untuk mencari senyuman kita yang mungkin dah lama hilang. Banyak cara sebenarnya untuk bahagia. cari lahh cara yang mampu buat anda tersenyum. tak semestinya nak bahagia perlu keluar duit banyak2, jalan jauh2.. tak sebenarnya. kalau kita dah bersama dengan org yang faham kita, kita faham org tu, tu pun dah cukup untuk buat kita senyum.

Seorang kawan yang baik, akan sentiasa memahami, biar bertahun tak bersua muka, biar tak selalu berhubung, tapi tetap hidup di atas kenangan yang namanya persahabatan. (okee lari topik)

Sebenarnya nak ceghita, aku lately rasa down, sebab study, sebab org2 tersayang, semua pakat nak bagi aku rasa down jaa, tanpa nak fikir apa aku rasa. kemon guys, beta nakk exam ok? jangan bagi beta rasa down boleh?

Ada suara berbisik *Zulaikha, kan Allah nak uji tuu, ujian semua ne.*
Ya Allah, jika ini ujianMu, aku reda. Tapi aku berjanji untuk tidak terus hidup di dalam kesedihan ini.

Apabila aku rasa begini, selalunya seorang sahabat yang baik berada di sisi sudah cukup untuk hapuskan kesedihan di hati. Sebab tu pentingnya kawan dalam hidup. kita  jangan sombong dengan org, takut nanti org juga akan sombong dengan kita. Wallahualam.

Petang tadi, aku keluar jalan2 kat RST ne dengan Aqilah sebab nak hilangkan rasa sedih di hati. rupanya aqilah ne dah berminggu tak kluar bilik since study week. Ya Allah, aku rasa bersyukur pi ajak dia keluar. kalo tak mmg jadi apalahh dia kat dalam bilik tu sebab dah lama tak keluar. hehee.
Aqilah jadi photographer aku petang  tadi, hahaa asyik aku ja jadik kann. tuu yang best! And satu lagi yang buat aku rasa bahagia, rupanya aqilah pun memang dok teringin makan chicken chop sama mcm aku. hihi. best kannn? :P


This is Aqilah yang try her very hard untuk buat self timer kat canon aku dan yeahhh! so-this-pic


hye hyeee! peacee yawww. nampak tak ksedihan kat muka aku? tak nampak kan? haha mana ada aku sedih. tu muka byk tidoq jaa. biaselee study week kan. ekceli dah lepas 2 paper. tinggal lagi 3 paper. chaiyokk!. hewhew

cik adik cantik manis ni? comel tangat! titew rasa geram haa. titew dah cubit pipi ye takdi!

okay aku lagi. ehh ofcoz laa tuan blog kan? hihi. cantik kann RST? naiss datang laa usm ni, tak rugi. adik2 junior meh laa masok usm. bestt oo! hampa perasan tak mcm jerebu sikit? perasan kann!



ini chicken chop yang kami makan tadi. murah jaa! RM6.50. tapi sedapp oo! jgn pandang lekeh ok?


this is the view from atas bukit. memang kami dok atas puncak punn! sepatutnya nampak satu penang kat belakang aku tuu, tapi sayang cuaca agak jerebu. so terputih plak jadinye haaa.

Hanis, Anim and Epah, I really wish all of you are here! :')

And Hanis, awak jangan sedih taww. kami dua tetap sayang awak. kahhkahkahh *gelakzalim*

And untuk aqilah, thanks untuk petang tadi. dapat jugak eka makan chicken chop! yeyeyyy! *jogetjoget*
dah lama tah kluar dating kan kita? sem 2 ni punya lah busy smpai tadak masa kami nak dating. insyaAllah sem depan kami dah plan nam pi merata. dah plan petang tadii. wee weeee *flying wihout wings*

THE END.

6 comments:

missa said...

aiyokk ~~
baru bekesempatan nk mengomen. hohoo
kwn awak tuu sapa ye? tgk mcm sembab jaa muka. haha.

btw eka thanks jugak =)

taw tak, nampak sgt lah yg kita dua mmg tgh tension exam. hoho

miss zulaikha said...

haha agakk laaa, nampak sembab jugak muka dia. hik3

kann mmg nampak kot muka sedih tension gilaa dgn exam tuu. hihi. yg penting mata panda. hewhew

Nurhanis Zamshah said...

err k k k k k k~!
hurm jeles :(
wuua T.T

miss zulaikha said...

ade org jelez leww.. hihii comel benar dia jelezz~

miss zulaikha said...

lupaa letak smiley plakk.

:P

Nurhanis Zamshah said...

ehermm. ye la ye la. T.T